Oferta edukacyjna dla grup i zwiedzających

Muzeum 2 Korpusu Polskiego w Józefowie przygotowało specjalną ofertą edukacyjną w ramach Żywej Lekcji Historii.Oferta skierowana jest zarówno dla grup zorganizowanych, szkolnych jak też osób prywatnych. Muzeum położone jest na granicy pięknego Mazowieckiego Parku Krajobrazowego obfitującego w ciekawe historycznie miejsca, które można zwiedzać w pojazdach wojskowych z lat 40 tych! Żywa Lekcja Historii to także obsługa naszego muzeum prowadząca zajęcia i ubrana w zabytkowe mundury oraz wspaniałe ruchome zabytki i artefakty, które można dotknąć. Prowadzimy lekcje historii z dostosowaniem do poziomu nauczania w szkołach zarówno podstawowych jak też gimnazjach i liceach. Wizyta w naszym Muzeum to także oprócz edukacji, wspaniała zabawa dla uczestników. Dodatkowe zajęcia strzeleckie, pokazy sprzętu, organizacja pikników, manewry terenowe i piękne sosnowe lasy wokoło to niezwykłe zalety naszej małej placówki.

Jesteśmy przygotowani na każde warunki pogodowe. Budynek, sale seminaryjne oraz namiot z grillem są ogrzewane. W warunkach zimowych i jesiennych, wycieczki do Pomnika Lotników Alianckich są obsługiwane przez ogrzewany piekny pojazd sanitarny GAZ 63 -wyposażony multimedialnie. Niezwykłą atrakcją jest udzielanie pierwszej pomocy w czasie jazdy przez leśne ostępy.

Zobacz opinie o nas:

15 czerwca tuż przed zakończeniem roku szkolnego 2010/2011 koło historyczne działające przy naszej szkole wraz z opiekunem p. Jadwigą Tomaszewską wybrało się na niezapomnianą lekcję historii. Naszym celem było zwiedzanie Muzeum 2 Korpusu Polskiego w Józefowie pod Warszawą. Pogoda dopisywała, a więc pełni oczekiwań i wrażeń o godz. 1000 dotarliśmy do celu. Miejscowość położona wśród leśnych kniei sprawiała wrażenie tajemniczej. Powitani zostaliśmy przez pracowników muzeum, byłych żołnierzy, którzy już na wstępie zaciekawili nas swą wiedzą na temat 2 Korpusu Armii Andersa. Pierwszym zwiedzanym artefaktem był czołg. Każdy uczestnik mógł poczuć sie w roli aktora z filmu ”Czterej pancerni i pies”. Część naszej ekipy w między czasie mogła przejechać się samochodem z lat 40-tych (emocje doznane w kinie 5D nie mają szans). Możliwość dotknięcia eksponatów w muzeum m.in. karabinów, granatów była niesamowitą przygodą. Wszyscy czuliśmy ducha historii zaprzyjaźnionego z tym właśnie muzeum. Na koniec mogliśmy jeszcze raz odbyć przejażdżkę po Mazowieckim Parku Krajobrazowym zabytkowymi pojazdami z lat 40-tych. Jadąc trasą krajoznawczą po bunkrach odwiedziliśmy pomnik Lotników Alianckich. Nasza wycieczka była namacalnym faktem zdarzeń  historii XX wieku jakże dalekim i bliskim naszym pokoleniom.
Dziękujemy pracownikom muzeum za miłą atmosferę i serce włożone w przygotowanie miejsca związanego z naszym patronem – Generałem Władysławem Andersem.

Jadwiga Tomaszewska
nauczyciel historii SP Nr 4 im. Generała Władysława Andersa w Łomży

źródło: http://www.sp4lomza.pl/index.php?view=article&catid=61:khistoryczne&id=517:niezapomniane-chwile&format=pdf

14 X 2011 klasy V i VI-te wybrały się na wycieczkę do Muzeum II Korpusu w Józefowie koło Otwocka. Jest to jedno z najciekawszych muzeów na Mazowszu, nie tylko ze względu na posiadane zbiory, ale przede wszystkim na sposób zaprezentowania ich zwiedzającym. Do każdego prezentowanego pojazdu można wejść, dotknąć, a niektórymi nawet się przejechać. Uczniowie mieli okazję sprawdzić sami, jak bardzo ciasny wewnątrz jest czołg T-34, jak nakierowuje się na cel przeciwlotniczą armatkę 37mm, czy przeciwpancerne działo radzieckie. Zapoznali się także z elementami wyposażenia żołnierzy niemieckich i polskich, usłyszeli bardzo ciekawą pogadankę o broni używanej przez żołnierzy II korpusu, mogli ją wziąć do rąk i sprawdzić ile naprawdę waży. Każdy miał też możliwość postrzelać z repliki karabinu M-16. W muzeum poczęstowano nas smacznymi kiełbaskami z grilla, a na koniec obejrzeliśmy pokaz strzelania z oryginalnej XVIII wiecznej armaty. Oby więcej było takich muzeów!

Mariusz Wolski

źródło: http://www.brzechwa.probeanus.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=1061:w-muzeum-ii-korpusu&catid=55:pafdziernik&Itemid=81

Ciekawa lekcja historii

Uczniowie klas Vc SP, Ia g, Ic g oraz IIIb g wraz z wychowawcami: p. Małgorzatą Fortuną, Haliną Matusik, Agnieszką Gawrych oraz Iwoną Aftewicz wzięli udział w ciekawej lekcji historii w Muzeum 2 Korpusu Polskiego w Józefowie. Wśród sosen i brzóz prezentowano nam zabytkowe mundury, pokazywano elementy wyposażenia i uzbrojenie żołnierzy polskich z lat 1918 – 1945. Mogliśmy przejechać się zabytkowymi pojazdami. Mieliśmy możliwość dotykania eksponatów oraz próbowania jak działają, np. karabiny. Przekonaliśmy się, że obsługa czołgu, a nawet wejście do niego jest wyjątkową trudnością i sztuką. No bo wyjście w przeciągu 14 sekund z płonącego, żelaznego cielska to czynność, którą należy przećwiczyć. Pobyt zakończyliśmy grillem z kiełbaskami i napojami.

Uczniowie byli zainteresowani prezentowanym materiałem oraz rzeczowymi komentarzami pracowników muzeum. Tego typu, żywa lekcja historii na pewno pozostanie w pamięci.

Redakcja ZŁOTEJ TRÓJKI

źródło: http://zsp3kobylka.superszkolna.pl/wiadomosci/1/wiadomosc/47295/ciekawa_lekcja_historii